lördag 9 maj 2015

Snart golvläggning

Hektisk tid nu! Och ändå känns det som att det jag gör är att frakta jord och sand åt olika håll.
Vi planerar för en utbyggnad av huset och behöver då gräva ner till berg som i vårt fall handlar om 20-70 cm. Först gräver jag bort grässvålen och lägger in det till hönsen. Sedan är det ett mindre lager jord som jag fraktar till odlingsbäddar och trädgårdsland. Under det är det ren sand som jag fraktar in i växthuset för golvläggning. Längst ner är det ren lera. Men bara ett tunt lager. Ser mest ut som jag grävt en grav än så länge.
När jag vattnade växterna i växthuset i morse fann jag en slö padda i en av krukorna. 
Igår sådde jag ytterligare lite sallad, ruccola, rädisor och vitkål i kallbänken. Längtar efter få ut allt ifrån köksfönstrena. Men ännu är det lite kallt på nätterna.
Idag har jag också börjat gräva upp ett potatisland. Och förberett för tegel i växthuset. Infogar lite bilder från dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar